duminică, 18 ianuarie 2015

Cum sa-ti creezi o rutina de ingrijire a tenului - III Pasul 2 Exfolierea

Salutare, 

Vorbeam in ultimele articole de pe blog ca ingrijirea tenului incepe cu partea de curatare a  lui. Dupa ce am invatat cum sa ne demachiem corect este timpul sa-l ajutam sa respire, sa-l pregatim sa absoarba nutrientii din creme sau serumuri.

 Exfolierea

Aceasta trebuie facuta de 2 ori pe saptamana pentru a scapa de celulele moarte; mai des de atat, sensibilizeaza si agreseaza pielea. Elimand prea des sebumul de fata, pielea nu mai este protejata de factorii externi si inevitabil va avea un aspect sensibi, iritat. O data pe saptamana este recomandat tenurilor sensibile, insa nu prin folosirea de microparticole, ci prin folosirea unei masti cu acizi. 


Exfolierea, ca oricare alt tratament, se face in functie de tipul de ten. In acest gand va descriu mai jos ce optiuni aveti si care sunt cele mai indicate tipuri pe care sa le folositi in functie de ce aveti nevoie.

  • Scrubul. Este cel mai cunoscut produs de peeling. Poate lua forma unui gel de curatare cu microparticole pentru abraziune sau poate fi sub forma de crema cu aceste particole. Nu cumpar nici un brand de acest gen, ci prefer sa mi-l fac singura acasa. Preferatul meu este cel din cafea macinata si alte ingrediente pe care le aleg in functie de cum imi simt pielea. Daca am nevoie de un plus de hidratare aleg iaurtul sau smantana, pentru curatare si luminozitate aleg mierea si daca am tenul gras cateva picaturi de lamaie rezolva problema. Le pun intr-un bol, le amestec bine si apoi masez prin miscari usoare si circulare tenul, gatul si decolteul. La sfarsit, ma spal pe fata cu apa din abundenta. Chiar daca este eficient, folosesc acest tip de peeling foarte rar pentru ca am impresia ca imi zgarie fata sau daca nu sunt foarte atenta pot sa-mi sparg capilarele de pe fata, mai ales ca am un inceput timid de rozacee.
  • Preferatul meu este cel tip masca. Nu am gasit o denumire precisa pentru acest tip de peeling, asa ca va povestesc despre el. Este un tip de peeling compus din acizi care ''mananca'' celulele moarte de pe ten. Ca produs mi-a placut Dermalogica Crema Exfolianta Delicata. Se lasa pe fata 10 minute dupa care tenul este curatat in mod delicat insa foarte eficient. Daca aveti timp si rabdare va puteti face un astfel de exfoliant acasa, folosing principiile acizilor. Pentru ca a spus-o Dana mult mai bine decat as fi putut face eu, va rog sa intrati aici pentru a afla cum puteti pregati o astfel de masca. 
  • Un alt tip de peeling este cel ''peel-off'' care de regula are o textura cremoasa. Crema sau masca se aplica pe fata, cand se usuca senzatia este de vidare a tenului, iar dupa un anumit timp masca se indaparteaza fie prin spalare cu apa calduta, fie se ''trage''de pe fata. Este ideal pentru tenurile grase, cu multe puncte negre, insa eu am descoperit Intensive anti-wrinkles facial mask de la Proglyme care ajuta si la fermitate. Trebuie tinuta aproximativ 1 ora pe fata, iar tenul ramane foarte luminos si cu un aspect mult mai ferm. Efectul de fermitate este temporar, la sfarsitul zile dispare. In schimb, folosita in mod frecvent mentine luminozitatea pielii. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu